tirsdag 5. juli 2011

Maks 4 uker igjen :-)

Da er det nesten 1 år siden sist innlegg herfra. Går ikke akkurat fort. Men her står det iallefall veldig bra til :-) Masse forberedelser om dagen, nå som det maks er 4 uker igjen til vi dobler familiestørrelsen her:-) Vi gleder oss masse :-) Så her kommer noen bilder av ting som skjer her hjemme om dagen :-)
Vi har to senger klare, men siden de skal sove i samme sengen den første tiden er det bare en som er helt ferdig og reid opp. Kanskje sengekanten må byttes, det blir spennende å se :-)

Litt pynt på plass og tomme bilderammer som er klare til å fylles av to herlige små:-)

To kveldsbønner, syns de var så fine :-)

Har ikke så stor leilighet, så her utnyttes all plass. Stelleplassen er klar :-)

Vi hadde rukket å kjøpe enkelvogn før vi fant ut at det var dobbel glede på vei. Så nå er den solgt og jeg er veldig fornøyd med TFK en som står ferdig med bagger som også er helt klare oppi:-)
Også vare det hentetøyet da:-) Med litt helgardering, siden vi ikke helt vet om det er to gutter eller en gutt og ei jente. Moro med litt spenning også:-)
Skal på ny ultralyd om bare en times tid:-) Er på det hver uke. Jeg gleder meg :-) Men er også veldig spent på hvordan de ligger, de liker seg best i tverr og sete de to små.
Får prøve å oppdatere litt oftere enn en gang i året fremover.
Ha en strålende dag alle sammen :-)

12 kommentarer:

Tuva Linn sa...

Spennende dette her Vibeche! Dobbel glede ja:) du får nok å gjøre fremover, men når det dreier seg om å kose og stelle med sine egne små skatter blir det nok bare en fryd. Jeg syns det er helt fantastisk å være mamma. Vil foresten anbefale en bok som heter babyguiden. Den har hjulpet oss veldig, i forhold til å innarbeide gode rutiner for Filip. Kan tenke meg det er ekstra viktig med rutiner når man har to, for ikke å slite seg ut.Det er Proklamedia som gir den ut. Lykke til:)

Ellen sa...

Herlig å se at du har begynt å blogge igjen.. Det liker vi. Og du har virkelig mye å se frem til.. Dette blir kjempe spennende for dere. Og spesielt det at dere ikke vet helt kjønnet til den ene enda.. Lykke til da med innspurten, eller kanskje jeg skal si begynnelsen.. Stor klem fra meg..

Caroline sa...

Oi oi! Nå nærmer det seg jammen! Kjempekoselig med litt forberedelsesblogging her. Det liker jeg. Masse lykke til med fødsel og starten på en fantasisk koselig tilværelse med små barn i huset. Du er flink til å fikse, sengekroken var så koselig atte!

Minda sa...

WOW så spennende Vibeche! Tenk at du skal bli mamma, det passer du perfekt til! :) Blir spennende å følge med å se hva det blir! Gleder meg med dere! Koselig å se litt babyforberedelser og. Håper vi sees om ikke altfor lenge. God klem fra meg

Anonym sa...

Oi Vibeche, jeg trur vi har kjøpt samme hentetøy. Visste at du hadde kjøpt den bodyen men ikke den hvite buksen. Du har sikker vist meg det, men det har godt i glemmmeboka Heheh, med det gjør a ikke no. Får nesten lyst til å begynne å blogge igjen jeg nå, men har ikke på langt nær så mye klart som deg og ikke mye å vise frem ennå. Håper ikke det går 1 år til neste gang da. Hilsen Camilla

Anonym sa...

Så koselig å se bilder og lese! Her er det noen som gleder seg! Lykke til de siste ukene og med fødsel. Finn på litt koselige ting sammen mens dere ennå er to. :) Gleder meg til å se dere og babyene!
Klem Sabine

Arnemann sa...

Dette blir stas! Godt å se at dere er i rute. Lykke til med fødselen og det videre eventyret! :)

Vibeche sa...

Takk for kommentarer:-)Var på ultralyd igår og de vil fremdeles ikke snu seg. Men må vente i en uke til før det evt blir satt noen dato for keisersnitt. Bare å vente i spenning:-)

Tuva: Den boken kjøpte vi faktisk for en liten stund siden og leser litt hver dag. Blir spennende å se om vi får det til i praksis. Veldig greit hvis vi får de inn i likt mønster:-)

Camilla: Bare kult med samme tøy:-) kanskje vi er der oppe på likt også vettu, hvem vet:-)

Ellers så håper jeg å se dere alle snart:-) Kanskje på Gvarv? Har de kommet og alt er bra, satser vi på en tur opp:-)

Klemmer fra flodhesten, pingvinen, kula, strandet hvalross (noen av kallenavnene for tiden:-) Er jo ganske stor om magen kan du si og vagger litt når jeg går sies det;-)

Beate sa...

Så bra du har begynt å blogge igjen:) Gøy å se hvor langt du var kommet med forberedelsene:) Jeg er ikke helt der enda, men det begynner å hjelpe seg så smått her også:) Er det det hente settet som du fortalte meg om?? er det sånn "puse" stoff, eller er det strikka bomull?? Den buksa som jeg har kjøpt for en god stund tilbake ligner veldig på denne:) Den er i strikka bomull fra name it. Jeg har også blonde krage på bodyen til, men den er hvit, også har jeg tenkt en lys blå heklet jakke oppå! Hvis det er lik som dere blir vi tre som har likt (eller fire Barn da:)) Også må jeg bare si JA Camilla begynn å blogg du også! Jeg savner virkelig bloggen din!

Synne sa...

Skal bli så fantastisk når de to gullklumpene dine kommer, Vibeche! Herlig at du har kastet deg på bloggingen igjen - men håper du skrive oppdateringer litt oftere enn du har gjort i det siste:D Lykke, lykke til!

Vibeche sa...

Beate: Det er en hvit bukse med strikketlignende øverst ja:-) Name it merke fra barn og utstyr:-) Skal ha jakke over jeg også, men har ikke kjøpt det ennå. Er så kjedelig å kjøpe dobbelt opp av ting. Da blir det 4 nydelige barn:-)

Synne: Jeg skal prøve å være litt rask til å oppdatere og iallefall raskere enn før:-)

Ønsker alle en fantastisk dag videre:-)

Anne Grete sa...

Kommer det mer her snart??? Må jo vise fram de skjønne guttene dine!